Jak działa transport w Norwegii
Państwa skandynawskie wyróżniają się w Europie czystością miast, wysoką stopą życia i przywiązywaniem ogromnej uwagi do kwestii bezpieczeństwa obywateli. Owo bezpieczeństwo dotyczy nie tylko porządku publicznego, natomiast również zasad ruchu drogowego, za łamanie jakich na przykład władze Norwegii przewidują wysokie kary. Nie znaczy to jednak, że na terenie tych krajów nie jest rozwinięty transport. Wręcz przeciwnie. Norwegowie mogą pochwalić się jedną z najlepszych międzynarodowych sieci transportowych. Co ciekawe bardzo w wielu przypadkach kadrę kierowców stanowią tam osoby z Europy Środkowej, w tym Polacy. Jednym z głównych warunków, jaki należy spełniać, żeby wziąć udział w rekrutacji na stanowisko kierowcy, jest znakomita znajomość języka norweskiego. Wbrew pozorom nie jest to takie ciężkie, bowiem nauka norweskiego przychodzi cudzoziemcom bardo prędko. Poza językiem następnym istotnym kryterium jest też orientacja w Europie. Dobry kierowca spedycyjny powinien choć w minimalnym stopniu znać topografię większych miast europejskich.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w której liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Niekiedy w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania szczególnie związane z lokalizacją poniektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, jakie obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w poniektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Bez wątpienia za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na swoje zarobki, które średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, które pracownik musi wydać na wyżywienie i różne dodatkowe wydatki.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w której liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Niekiedy w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania szczególnie związane z lokalizacją poniektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, jakie obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w poniektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Bez wątpienia za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na swoje zarobki, które średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, które pracownik musi wydać na wyżywienie i różne dodatkowe wydatki.